Please Translate For Better Understanding

1.12.09

Etika MALAM PERTAMA Menurut Islam

Dalam situasi Islam yang ideal, suami dan isteri mungkin barangkali adalah orang asing satu sama lain, tidak mempunyai peribadi seperti kenalan dengan satu sama lain dahulu kerana undang-undang yang ketat dan jilbab pardah dalam Syari'ah,.

Digabungkan dengan perasaan aneh ini adalah kendala alam haya dan kesederhanaan, yang membentuk bahagian integral dari Imaan.
Di bawah keadaan-keadaan tertentu itu adalah wajar bahawa baik suami dan isteri akan sangat malu-malu satu sama lain dan di bawah tekanan besar dan kecemasan.


Dalam rangka untuk "memecahkan ais", mereka pertama saling menyapa dengan salam Islam tradisional salam. Setelah itu sang suami harus lembut tempat tangan kanan di dahi pengantin dan membaca






Terjemahan: - "Ya Allah! Saya meminta anda daripada kebaikan, yang baik dalam dirinya dan kebaikan atas mana ia diciptakan. Aku mencari perlindungan anda daripada kejahatan, kejahatan dalam dirinya dan kejahatan atas mana ia diciptakan ".

Selepas itu, wuduk dan dua rakats daripada salatul-Hajah mungkin ditawarkan sebagai tanda syukur dan kerananya meminta bantuan daripada Allah (Rabbul-Izzrat) untuk yang sukses dan diberkati perkahwinan, keturunan yang soleh dll

Selepas itu, mereka boleh membaca beberapa literatur Deeni satu sama lain terutama tentang topik Nikah, dll Dalam hal ini Kitabun-Nikah, Hayatul-Muslimin, dll bahan yang sangat baik untuk belajar. Jika waktu dan kesempatan memungkinkan, buku kecil ini hendaknya dibaca dari depan ke belakang sekali setidaknya pada malam pertama.

Satu hal yang sangat penting bahawa banyak baru berkahwin, orang yang tidak berpengalaman mengabaikan pentingnya adalah kelembutan dan kelembutan ekstrem pada malam pertama dan selama seksual pertama. Banyak berada di bawah pengertian bahawa kelembutan palsu melawan "kejantanan" dan kerugian dan kerosakan yang dilakukan untuk hubungan pada malam pertama kerana idea bodoh ini, mempunyai kesan itu perkahwinan selama berbulan-bulan dan tahun-tahun mendatang. Selama tahap awal penyatuan seksual seorang perawan umumnya cukup mengalami kecemasan dan rasa sakit, yang mengakibatkan ketakutan. Selama waktu seperti suami harus sangat hati-hati dan pertimbangan dalam gerakan dan perilaku terhadap isterinya.

Satu hal lagi hati-hati kepada suami tidak pernah ke pelabuhan yang tidak perlu curiga terhadap isteri jika karena suatu alasan itu "muncul" bahawa dia tidak perawan. Ini adalah dosa. Dilarang untuk pelabuhan sakit-pemikiran tentang Islam selepasnya hanya berdasarkan dugaan tersebut. Dan lebih buruk lagi ialah untuk membuatnya target gangguan dan penindasan di tanah ini. Ini adalah zulm (penindasan) dan dosa besar. Ada banyak alasan seorang gadis bisa kehilangan dia "selaput dara", rangkaian keperawanan-alasan yang dapat dibuktikan secara perubatan seperti mengalir berat selama haid, sakit, jatuh, melompat berlebihan, kuda-kuda, kegiatan sukan tertentu, penuaan dll

0 ulasan:

Catat Ulasan