Please Translate For Better Understanding

4.11.09

Pembedahan Labia Membahayakan

London: Wanita yang melakukan pembedahan untuk mendapatkan faraj yang sempurna mungkin meletakkan diri pada risiko kesihatan, para penyelidik telah memberi amaran.

Ahli dari University College London mendapati mereka yang menjalani labioplasty (pembedahan labia) hampir kesemuanya kekurangan maklumat tentang potensi risiko.

Boffins memandang dari pelbagai sudut psikologi dan fizikal untuk mendapat tahu alasan mengapa perempuan terpaksa melakukan prosedur ini, termasuk aplikasi estetik untuk memperoleh alat kelamin yang diidam-idamkan, laporan BBC.

Pakar Runding Ginekologi Sarah Creighton dan psikologi lih-Mei Liao menyatakan keraguan mereka atas perempuan mengatasi rasa tidak aman mereka dengan operasi, kaunseling dan sokongan mengatakan boleh berperanan lebih baik dalam beberapa kes.

Dr Creighton mengatakatan bukannya menamatkan masalah seksual, pembedahan boleh memburukkan ketegangan dengan merosakkan saraf bekalan ke daerah, mengganggu kepekaan dan kepuasan seksual.

Dia lebih menyarankan agar orang-orang yang melaksanakan muat juga mengalami masalah dalam persalinan. Dia berkata: "Kualiti kajian diperlukan untuk meningkatkan pemahaman kita tentang pemacu psikologi perempuan di balik keputusan untuk mengorbankan rangkaian sensitif seksual yang memberikan sumbangan untuk pengalaman erotis, untuk jantina tertentu penampilan yang dulu hanya menjadi kewajipan untuk beberapa model glamor."

Tapi Douglas McGeorge, bekas presiden daripada British Association of Aesthetic Plastic Surgeons, berpendapat terlalu banyak sedang dibuat daripada operasi yang relatif kecil. Dia berkata: "Mereka sudah sedikit di atas. Pada dasarnya ini hanya tentang memadam sedikit kendur, meninggalkan tampak elegan labia dengan parut minimal. Prosedur tidak akan mengganggu fungsi seksual.

"Perempuan mahu ini untuk sejumlah alasan - beberapa orang merasa tidak selesa untuk naik basikal misalnya, tetapi bagi majoriti itu adalah estetika, itu benar."

Yasmin Kavouni, ahli bedah plastik yang melakukan labioplasty, juga mengatakan "terrorising pesakit" dengan saran dari konsekuensi jangka panjang yang menyesatkan.

Dia berkata: "Saya telah menghantar wanita pulang kerana saya tidak berfikir bahawa mereka mempunyai masalah, tetapi untuk perempuan dengan hipertrofi serius - iaitu unjuran coklat gelap dan tergangantung - ada cara sederhana untuk mengatasinya. maklum balas yang saya terima memang sangat positif. "

Penelitian ini dipublikasikan dalam British Journal of Obstetrics dan Gynaecology.

Biro Laporan

0 ulasan:

Catat Ulasan