Please Translate For Better Understanding

1.11.09

Hubungan Seks Dan Persiapannya

Psikologi persiapan untuk hubungan seksual adalah sama pentingnya dengan hubungan intim itu sendiri. Apa pun yang akan menyebabkan gangguan atau tidak suka harus dielakkan sepenuhnya. Hal ini akan menghambarkan pasangan yang berlawanan, dengan konsekuensi yang merugikan bagi pasangan mahupun perkahwinan mereka.

Di antara faktor-faktor yang besar "turn-off" adalah kotoran, kotoran, bau busuk dan perilaku tidak beradab. Terutama bau yang buruk daripada mulut atau tubuh sangat tidak menyenangkan dan kebiasaan merokok boleh membunuh gairah dan keinginan untuk pasangan yang bertentangan sama sekali. Ini adalah sangat penting bahawa mulut menjadi bersih, terutama dengan perokok, yang harus mengambil tindakan pencegahan tambahan dalam hal ini.

Ini adalah sebahagian daripada kebiasaan yang indah daripada junjungan kita, Rasulullah (Sallallahnu-alayhi-wasallam), yang digunakan untuk mengaplikasikan ITR (aroma) dan bahawa ia digunakan untuk melakukan miswaak (pembersihan mulut dan gigi) sebelum persetubuhan . Bahkan pada saat dan tampaknya seperti hal-hal tidak penting, ia menunjukkan kita jalan menuju kejayaan dan kebahagiaan. Itu memang akan menguntungkan jika kita tidak menghargai dan mempraktikkan ajaran dan kebiasaan, iaitu Sunnah.

Ibnu-Jauzi (tabi'in) menyatakan dalam Saidul khatir "bahawa pasangan harus harus memperbaiki bahagian tertentu atau malam hari untuk bersetubuh agar keduanya mempersiapkan fizikal dan psikologi masa. Ini akan meningkatkan dan meningkatkan kesenangan mereka. Selain itu, akan menghilangkan kemungkinan salah satu daripada mereka berada dalam keadaan yang tidak diingini atau tidak siap fikiran atau tubuh.

Ini adalah alasan inilah salah satu sarjana belajar menyatakan bahawa seorang lelaki harus memberi tahu isterinya tentang niat untuk mempunyai hubungan seksual dari pagi agar kedua siap sepenuhnya pada saat yang tepat.

Itu kami kerana alasan ini bahawa Rasulullah (Sallallahu-Alay-hi-Wasallah) dan para Sahabat-kiram (Radiyallahu-Anhum) tidak akan memasuki rumah mereka pada malam hari selepas kembali daripada sepanjang perjalanan. Sebaliknya, mereka akan masukkan hanya di pagi hari. Yang ideal adalah memberikan kaum wanita cukup waktu untuk mempersiapkan diri untuk suami mereka. Dalam kata-kata Rasullallah (Sallallahu-Alay-hi-hi-Wasallah):

Agar berantakan, acak-acakan perempuan menyikat rambut dan tidak siap yang mencukur (mencukur dari kemaluan, ketiak, dll) "-MISHKAAT

Tidak akan ada lebih turn-off yang kembali untuk mencari suami daripada isterinya di sebuah terawat, kondisi berantakan. Oleh kerana itu, perlu bahawa ia mengumumkan kedatangan baik melalui surat, telefon atau utusan, agar isterinya mempersiapkan diri untuk kedatangannya.

0 ulasan:

Catat Ulasan