Please Translate For Better Understanding

21.12.09

Bagaimana Merawat Faraj Berbau

Mempunyai faraj yang berbau busuk sememangnya menjijikkan bagi kaum wanita dan secara semulajadinya mereka ingin bebas daripada masalah ini. Ianya barangkali disebabkan jangkitan yang perlu anda tangani segera.

Ada beberapa sebab mengapa faraj boleh berbau busuk, di mana yang paling lazimnya mungkin anda dijangkiti jangkitan kulit. Cara terbaik untuk mengatakan ini adalah dengan melihat konsistensi daripada cecair yang keluar dan baunya. Biasanya, jangkitan kulat membuat cecair anda seakan cottage-keju yang berbau hamis.

Penyebab lain selalunya dari Vaginosis bakteria. Jika anda melihat warna kekuningan atau kehijauan anda keluar, sudah pasti anda mengalaminya.

Sayangnya, perempuan sangat mudah mendapat jangkitan faraj berbau. Jangkitan vagina boleh disebabkan jika anda terlalu kerap mencuci faraj anda dengan sabun. Anda harus mencuci setiap kali anda menggunakan tandas, tetapi memadai hanya dengan air biasa. Penggunaan sabun dan wangian faraj lazimnya akan membunuh bakteria baik di mana bakteria baik adalah penting untuk terus dikekalkan dalam faraj anda agar dapat membunuh bakteria lain yang boleh menyebabkan faraj berbau busuk.

Sangat mudah untuk menyembuhkan bau vagina dengan rawatan di rumah. Pertama, anda perlu menjaga kebersihan. Ini adalah nombor satu penyebab bau bau kotoran. Kedua, anda perlu melayan candida albicans baik dengan pengobatan alami, baik dengan over-the-counter ubat-ubatan.

Manfaat daripada ubat buatan sendiri untuk jangkitan mikroorganisma ialah bahawa mereka cenderung untuk menyembuhkan akar masalah daripada keadaan anda. Yang paling umum adalah cuka, yoghurt, minyak pokok teh dan hidrogen peroksida.

Anda juga boleh menggunakan Nona Manja untuk mengatasi masalah ini. Diperbuat daripada bahan semulajadi yang sangat bermanfaat untuk wanita..