Please Translate For Better Understanding

2.11.09

G Spot



Tinjauan

G spot, atau Grafenberg spot, dijumpai pada tahun 1950 oleh Ernest Grafenberg, seorangdoktor perubatan kelahiran Jerman. Ianya adalah tisu lembut daripada kelenjar paraurethral ditemui pada dinding bahagian dalam faraj. Bagi wanita yang telah menemukan G spot mereka, itu adalah zon penuh keghairahan. Sesetengah percaya bahawa G spot adalah mitos kerana mereka tidak pernah menemuinya, tetapi setiap wanita mempunyai satu. Kadang-kadang sukar untuk menentukan dan tidak semua perempuan dapat merasai rangsangan yang sama.

Siapa

G spot adalah suatu bahagian daripada tubuh setiap wanita. Grafenberg spot adalah mirip seperti struktur dan fungsi prostat pada laki-laki. Bahkan, prostat sering disebut G spot laki-laki kerana rangsangan prostat mendatangkan keghairahan seksual. Prostat hanya boleh dirangsang melalui rektum.

Apa

The Grafenberg spot adalah kelenjar paraurethral, yang merupakan salah satu daripada beberapa kelenjar ditemui pada dinding vagina atau mengelilingi uretra pembukaan. Fungsi kelenjar ini sama seperti prostat laki-laki, menghasilkan cecair yang boleh berejakulasi ketika terangsang secara seksual. Sebenarnya G spot yang dapat dirasakan, sekali ditemui, adalah tentang saiz satu perempat. G spot terbina dari hujung saraf dan penuh dengan pembuluh darah yang menjadi membesar dengan darah ketika menegang, yang menjelaskan mengapa G spot dapat menghasilkan orgasme yang mendedah seperti itu.

Di mana

G spot pada dinding bahagian dalam faraj. Ini adalah sekitar 2 inci dari lubang faraj. Untuk menemukan G spot, masukkan indeks atau masukkan jari tengah ke dalam faraj dan apabila mencapai sekitar 2 inci dari pembukaan (labia), bengkokkan jari anda menuju ke arah pusat. G spot akan dirasakan lebih kasar daripada tisu vagina sekitarnya.

Bagaimanakah

Selepas G spot dapat dijumpai, rangsangan boleh bermula. Untuk merangsang G spot, penting bahawa wanita terangsang secara seksual. Stimulasi dalam tanpa perasaan gairah adalah tidak menyelesakan atau bahkan menyakitkan. Pelumasan (penghasilan pelincir) yang mencukupi juga diperlukan untuk kejayaan stimulasi. Untuk merangsang G spot, sentuh dengan lembut dengan gerakan berirama yang konsisten. Hal ini akan mendorong G spot orgasm.

Mitos

Karena banyak perempuan tidak percaya G spot mereka ada, ada banyak mitos yang mengelilingi kelenjar ini sering sukar difahami, termasuk gagasan bahawa wanita menemukan G spot adalah satu-satunya cara untuk merangsang orgasme. Ini tidak benar. Wanita boleh mencapai organisma melalui stimulasi klitoris, rangsangan faraj dan beberapa bahkan melalui stimulasi payudara. Mitos lain adalah bahawa setiap wanita yang tidak boleh mencapai orgasme melalui stimulasi G spot mempunyai masalah perubatan. Semua wanita mempunyai tanggapan berbeza terhadap stimulasi G spot. Beberapa merasa terlalu tidak selesa untuk dibincangkan padahal ianya lumrah dan boleh diterima.

0 ulasan:

Catat Ulasan