Please Translate For Better Understanding

22.11.09

Faraj Kering & Cara Mengatasinya


Faraj kering merupakan masalah yang dihadapi oleh kebanyakan perempuan di hampir setiap zaman. Ianya dialami oleh wanita daripada semua peringkat umur tapi paling lazim selepas putus haid dan boleh juga berlaku pada wanita hamil atau menyusui dan juga terapi penggantian hormon. Faktor lain yang juga memberikan sumbangan pada faraj kering adalah seperti hubungan seksual keterlaluan, atau penggunaan kondom tampon, ditambah pula pengambilan dengan beberapa ubat, kemoterapi, atau douche dan begitu juga stres.

Kekeringan faraj menyebabkan hubungan seks yang menyakitkan, gatal, melecet atau sering buang air kecil dan dengan perasaan perit. Ini boleh menyebabkan kehambaran hubungan seks anda lantas menjurus dalam penurunan libido (nafsu shahwat) dan bahkan boleh menyebabkan perasaan emosional dan tekanan fizikal.

Faraj kering menunjukkan penurunan tahap hormon seks perempuan, atau estrogen yang membantu menjaga keasidan, membantu melincirkan vagina, mempertahankan keanjalan dan kekemutan dan untuk perlindungan terhadap jangkitan. Ada kaedah secara semulajadi untuk merawat faraj yang kering yang dapat dicuba di rumah.

Mengubati kekeringan faraj secara semulajadi:

Celupkan pad kapas dalam minyak bijan dan kemudian memicit dinding vagina dan rawatan ini harus dilakukan pada setiap hari bagi sekitar setidaknya seminggu untuk mengembalikan pelincir.

Aloe Vera gel adalah herba serbaguna yang diperturunkan dengan kandungan pelembab dan membantu untuk menjaga organ pembiakan wanita dalam kesihatan yang baik. Ianya boleh diambil bersama dengan ceri dan saffron yang ditambah ke segelas susu pada malam hari setiap hari untuk meningkatkan kelinciran faraj.

Ginkgo Biloba adalah ramuan yang baik yang banyak digunakan dalam perubatan kegelisahan dan depresi kerana keajaibannya. Ini boleh membantu untuk menganalisa masalah utama kekeringan faraj lantas mengenalpasti penyebab utamanya.

Anda juga harus minum setidaknya 8-10 gelas air setiap hari jika anda mengalami kekeringan faraj. Air membantu banyak untuk mengeluarkan toksik yang berbahaya dari tubuh dan untuk membuat anda terhidrasi.

Hilangkan masalah kekeringan faraj dengan Nona Manja


Nona Manja memberikan anda keremajaan dalaman dan mengembalikan faraj ke bentuk asalnya dan meningkatkan sensasi serta mempertingkatkan sensitiviti faraj agar hubungan seks anda terasa nikmat dan membahagiakan. Pastinya ia membantu anda mengembalikan pelincir dan menyelesaikan masalah kekeringan faraj. Maklumat lanjut mengenai produk ini, sila klik di sini.

4 ulasan:

Teroris Cinta berkata...

keren oi infonya good luck.....

erainfinity berkata...

Good Info Indeed...!

sad berkata...

Perkongsian yang menarik.

Eita Pengedar Vivix Shaklee berkata...

memang masalah Faraj Kering menjadi masalah kebanyakkan wanita

Catat Ulasan